07 marca

NIE NARZEKAM NA PONIEDZIAŁEK 2

Bez zbędnych wstępów przystępuję od razu do sedna sprawy. Poniedziałek jest pięknym dniem tygodnia, nawet gdy musisz wstać o piątej trzydzieści rano, a twój weekend był zupełnie różny od tego, który sobie wyobrażałeś. Dzisiaj czeka na ciebie dużo motywacji, motywacji i jeszcze motywacji. Tego na pewno tobie potrzeba.


SŁOWO TYGODNIA – Randy Pausch i jego ostatni wykład.

Wcale nie dodaję w "słowie tygodnia" swoich odcinków albo wpisów, bo wierzę mocno, że jesteś z nimi na bieżąco i uważam, że istnieje mnóstwo osób, które zasługują na to, by poznało je szersze grono osób. Randy Pausch to wyjątkowy mówca, który zrealizował wszystkie swoje marzenia z dzieciństwa. Mogę się nie zgodzić z niektórymi z jego teorii, ale to, ile nauczyłam się przez godzinę (tyle trwa ten wykład) zostanie we mnie. Mam nadzieję, że, gdy obejrzysz to video również otworzą się tobie oczy.

WYZWANIE TYGODNIA – Zaplanuj tydzień.

Przyczyną zbyt małej ilości czasu jest brak planu. Dobrze poświęcić kilka chwil dzisiaj na to, by wprowadzić do swojego kalendarza konkretne zadania, działania, które musisz lub chcesz podjąć w tym tygodniu. Po coś w końcu kupiłeś ten notes za dziesiątki polskich złotych, więc mógłbyś wreszcie go wykorzystać. Ja z resztą też zamierzam.

ZAŁOŻENIE TYGODNIA – Stawiam na zdrowie.

To punkt bardzo osobisty. Tutaj zostawiam tobie pełne pole do manewru. Możesz przeczytać trzy książki motywacyjne, obejrzeć zaległe odcinki sezonu, zacząć wszystkim dziękować albo, tak jak ja, postawić na swoje zdrowie. W sobotę, będąc na przedostatniej teorii prawa jazdy dotyczącej pierwszej pomocy, uświadomiłam sobie jak kruchy może być ludzki organizm, gdy człowiek go zaniedba. Nie chcę wcale wylądować na betonowym chodniku i czekać na czyjąś pomoc, kiedy pojawią się u mnie zawroty głowy.

6 komentarzy:

  1. A ja lubię każdy dzień tygodnia, tak po prostu. Jest wdzięczna za genialne studia, za to, że mam czas, żeby pracować, za to, że staram choć chwilę dziennie poświęcać sobie i swoim bliskim :).

    Co do planowania, uważam, że poniedziałek nadaje się do tego najlepiej :). Więc jak najbardziej popieram Twoje wyzwanie z planowaniem tygodnia :). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie jest być wdzięcznym za to, co już się posiada! :)

      Usuń
  2. Poniedziałek jest taki sam jak każdy inny dzień tygodnia. Życzę wszystkim, aby mniej narzekali! Tylko zabrali się do pracy (nad sobą), bo to wyjdzie nam na dobre!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie, samorealizacja zaprowadzi nas do szczęścia! :)

      Usuń
  3. A ja lubię poniedziałki. Nie wiem o co wszystkim chodzi z tym narzekaniem. Ale widzę, że inni komentujący u Ciebie również lubią poniedziałki :) Poniedziałek jest spoko! Jak Nowy Rok, można zacząć "wszystko od nowa" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie mam nic do poniedziałków, chociaż środy brzmią jeszcze lepiej. :D

      Usuń

TOP